XE 300

XE 300 - 2025

Talianske srdce opäť bije: je tu XE 300 2T.

Na trh prichádza netrpezlivo očakávaný XE300 2T poháňaný novým výkonným Minarelli Euro5, vstrekovaním a elektrickým štartovaním. Motocykel na víťazstvo, ktorý však už vyhral so svojou vývojovou verziou, na ktorej perfektne jazdil mladý švédsky jazdec Albin Norrbin, ktorý v tomto magickom roku 2023 pre Fantic enduro vyhral titul majstra sveta Enduro Junior2 (nie menej ako 5 titulov majstra sveta). Dnes je konečne XE300 pripravený vo svojej konečnej verzii, ešte pripravenejšej a výkonnejšej.

 

NAJVÝKONNEJŠÍ MOTOR S OBJEMOM 300 CM3 NA TRHU

XE300 je motocykel zameraný na výkon bez kompromisov vďaka najvýkonnejšiemu 300 cm3 motoru na trhu.

 

Prvý motor z radu Fantic Racing bol vyvinutý, testovaný a vyrobený v Taliansku spoločnosťou Motori Minarelli. Kompaktný, technologický a mimoriadne výkonný motor, ktorý zaručuje dostatok výkonu s plynulou a plnou krivkou krútiaceho momentu pri všetkých otáčkach.

TECHNOLÓGIA

Práve technológia ukrytá v tomto skvoste je zárukou jeho skvelého výkonu, predovšetkým vďaka elektronickému systému vstrekovania paliva s dvoma vstrekovačmi, ktorý zaručuje vynikajúcu plynulosť prevádzky a zhodu s normou E5 Plus.

Výfukový ventil je elektronický, čo umožňuje plnú a energickú krivku krútiaceho momentu pri všetkých otáčkach. Elektrický štartér, ktorý navrhla spoločnosť Minarelli, zabezpečuje okamžité štarty za všetkých podmienok. A napokon, hydraulická spojka zabezpečuje presnosť a minimálnu námahu na páke.

DRAHÉ KOVY

Podvozkový priestor je špičkový. Dvojtaktné srdce 300 je zasadené do jemného hliníkového rámu s polodvojitou kolískou, ktorý zabezpečuje najlepší možný pomer tuhosti a ľahkosti. Rovnako ako ostatné sestry z radu XE300 enduro potvrdzuje vynikajúce odpruženie Kayaba so 48 mm vidlicou SSS, ktoré je už roky etalónom offroadového sveta. Bicykel je preto mimoriadne agilný a s jazdnými vlastnosťami, ktoré nemajú vo svojej triede konkurenciu.

ABSOLÚTNA REFERENČNÁ ELEKTRONIKA

Výbušnosť dvojtaktného motora dokonale zvláda aj prvotriedna elektronika: predovšetkým viacúrovňová kontrola trakcie a dvojitý prepínač mapovania, aby ste boli vždy pripravení za akýchkoľvek podmienok. Dôležitá štúdia bola vyhradená aj pre pozície spínačov a tlačidiel na riadidlách, čo umožňuje skvelú funkčnosť, ale zmenšený priestor a minimálny dizajn. Konfiguračná LED dióda, viacúrovňové nastavenie trakčnej kontroly a dvojitý mapovací spínač sú umiestnené na ľavej strane, na pravej strane je len klasický vypínač.

ERGONÓMIA A FUNKČNOSŤ

Skvelá funkčnosť je zaručená aj z hľadiska údržby vďaka priamemu prístupu k vzduchovému filtru. V neposlednom rade sa ergonomická časť, ktorú skúmal testovací tím spoločnosti Fantic, môže pochváliť minimálnymi celkovými rozmermi a maximálnou centralizáciou hmôt. Nádrže na olej a benzín sú integrované, dopravníky úzke a ergonomické, zadná časť je v porovnaní s ostatnými dvojtaktnými offroadovými modelmi Fantic úplne prepracovaná, poskytuje priestor pre oveľa viac komponentov, ale potvrdzuje rovnaké celkové rozmery.

TECHNICKÁ ŠPECIFIKÁCIA

MOTOR

 
  • Typ: Kvapalinou chladený jednovalec 2-takt s jazýčkovým sacím ventilom a elektronicky riadeným výfukovým ventilom
  • Vstrekovanie: nepriame s dvojitým vstrekovačom
  • zdvih: 72,0 mm
  • Štartovací systém: elektrický štartér
  • Prevodovka: 5-rýchlostná
  • Objem motora: 292,9 ccm
  • Vŕtanie: 72,0 mm
  • Kompresný pomer: 11,5:1
  • Systém mazania: oddelený mixér
  • spojka: Mokrý multidisk s hydraulickým ovládaním (pohon STM – BREMBO PUMP)

PODVOZOK

  • Typ rámu: Hliníková polodvojitá kolíska
  • Trail: 122 mm
  • Kyvné rameno: Hliník s variabilným prierezom a progresívnym článkom
  • pneumatiky: 90/90×21 – 140/80×18
  • Predné odpruženie: KYB ø48 mm, plne nastaviteľný, zdvih kolies 300 mm
  • Uhol Riadenie: 27,7°
  • Zadný rám: Hliník
  • Ráfiky: 21×1.60 – 18×2.15
  • Brzdy: Hydraulický kotúč ø270mm – Hydraulický kotúč ø240mm
  • Zadné odpruženie: KYB, plne nastaviteľný, zdvih kolies 315 mm

Rozmery

  • dĺžka: 2200 mm
  • Výška sedadla: 970 mm
  • Hmotnosť (bez benzínu – s kvapalinami): 107 kg
  • Kapacita palivovej nádrže: 9,0 l
  • Trakčná kontrola: viacúrovňová
  • Batéria: Lithium
  • šírka: 825 mm
  • Rázvor: 1485 mm
  • Množstvo motorového oleja: 0,8 l
  • Dvojité mapovanie s prepínačom na riadidlách: tvrdé/mäkké
  • Predné svetlo/zadné svetlo: plné LED